یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ مطالبات مردم تپه سلام، مهدی و شهرک قدس مشهد در طرح شهید اصلانی حفاظت از کمربند سبز برای جلوگیری از تغییر کاربری پیام تسلیت شهردار مشهد در پی جان باختن تعدادی از شهروندان در سیل اخیر قدردانی شهردار مشهد از خادمان شهری پس از بارش سیل‌آسای امروز | شهروندان از تردد غیرضروری خودداری کنند + فیلم
سرخط خبرها

مشهد آماده استقبال از بهار۱۴۰۳ می‌شود | پاکسازی چهره شهر از پوسترهای تبلیغاتی انتخابات توسط ۳۴۹ پاکبان + فیلم

  • کد خبر: ۲۱۴۸۶۹
  • ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۰
مشهد آماده استقبال از بهار۱۴۰۳ می‌شود | پاکسازی چهره شهر از پوسترهای تبلیغاتی انتخابات توسط ۳۴۹ پاکبان + فیلم
معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهدمقدس گفت: در شب گذشته بعد از اتمام زمان انتخابات، ۳۴۹ پاکبان، تمامی معابر را از بنر‌ها و پوستر‌های انتخاباتی شهر، پاکسازی کردند.

مهدی یعقوبی در حاشیه نشست خبری برنامه‌های استقبال از بهار۱۴۰۳ که صبح امروز ۱۲ اسفندماه برگزار شد، در گفت‌وگو با شهرآرانیوز؛ اظهار کرد: برنامه‌های اجرایی استقبال از بهار در مشهد از مردادماه آغاز شده و با توجه به تقارن زمانی عید نوروز و ماه مبارک رمضان نوع داوری‌های نماد شهری به شکلی است که مرتبط با ماه رمضان و اسلامی باشد.

وی افزود: حدود هزار و ۱۰۰ المان در فضای سبز رونمایی می‌شود که هزار المان قدیمی است که بازسازی و جانمایی جدید می‌شود و مابقی المان‌ها جدید است، همچنین در حوزه فرهنگی نیز ۹۰ اثر موجود بازسازی می‌شود و بالغ بر ۲۰ نماد فرهنگی در حال ساخت است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: تمام تلاش ما این است که در حوزه‌های مختلف از جمله نظافت شهری تا محور‌های ورودی، آراستگی شهر، تعویض و رنگ‌‎آمیزی جداول، ریسه‌بندی و اقدامات فرهنگی و... به خوبی انجام شود. تمام حوزه‌ها پای کار باشند که زیباسازی شهر انجام و نقایص رفع گردد، زیرساخت‌های موجود به‌سازی شود و سرویس‌های بهداشتی به طور کامل راه‌اندازی شود که شرایطی مناسب را در سطح شهر داشته باشیم.

یعقوبی در ادامه بیان کرد: تاکنون ۱۳ میلیون بوته گل تامین شده و سعی ما بر این است که در نقاط کلیدی کاشته شود که نمود خوبی داشته باشد ضمن اینکه حدود ۲ میلیون گل نیز برای فلاورباکس‌ها و نماد‌های شهری در نظر گرفته شده است. در مجموع برای استقبال از بهار در حوزه‌های مختلف برنامه‌ریزی شده است.

وی در خصوص اقدامات در حوزه حمل و نقل و ترافیک مشهد، گفت: برنامه‌ریزی شده که شب و روز عید به صورت ۲۴ ساعته خدمات حمل و نقل عمومی را داشته باشیم و اگر محدودیت‌هایی برای ترافیک خودرو‌های شخصی انجام شود، تا کنون اطلاع رسانی شده و خواهد شد. همچنین اقدامات برای شب‌های قدر، روز قدس، عید فطر، شهادت امام علی و... اندیشیده شده است.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: ۱۹ جشنواره در ۱۹ نقطه شهر برگزار می‌شود، جشنواره‌های فرهنگی و هنری بسیاری را در عید نوروز برگزار خواهیم کرد، هنر‌های نمایشی، سرود و... برنامه‌ریزی شده است. همچنین جشنواره نور در پارک کوهسنگی پیش‌بینی شده است که بالغ بر ۴۰ المان نوری اجرا خواهد شد.

به گفته یعقوبی، اسکان موقت زائران پیش‌بینی شده است و ۴۲ مکان اضطراری و موقت با ظرفیت ۴۵ هزار نفری در نظر گرفته شده است که در شرایط خاص در صورت نیاز بازگشایی خواهد شد.

وی در ادامه بیان کرد: فعالیت حمل و نقل عمومی در شب و روز عید ۲۴ ساعته فعال خواهد بود. در ناوگان اتوبوسرانی ۲۸۰ دستگاه به ۴۰۰ دستگاه افزایش یافته است. در سایر خطور منتهی به حرم مطهر رضوی نیز ناوگان تقویت خواهد شد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین بالغ بر ۳ هزار و ۴۰۰ چشمه سرویس بهداشتی رفع نقص و آماده سازی می‌شود، امسال ۱۸۸ چشمه سرویس بهداشتی را در محدوده حرم مطهر اضافه کردیم. همچنین بالغ بر ۱۹۰۰ مکان پاگر در پارکینگ‌های دائمی اضافه خواهد شد

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: بعد از اتمام زمان انتخابات در شب گذشته توسط ۳۴۹ پاکبان تمامی معابر شهر از بنر‌ها و پوستر‌های انتخاباتی پاکسازی شد. ۱۳۱ نیروی سدمعبر، ۶۶ خودرو رفع سدمعبر و ۶دستگاه بالابر نیز پس از انتخابات نسبت به پاکسازی شهر و جمع‌آوری تبلیغات اقدام کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->